Ainakin on hieno merkki keulassa. Tulee ihan "vanhat hyvät ajat" mieleen.
Ja se kai on ollut uon merkin tarkoituskin. Se kun on ihan samanlainen
kuin aikoinaan Suomessa valmistetuissakin mopoissa. Toinen ruuvi tosin
on r-kirjaimen päällä mistä erottaa hieman hutiloidun suunnittelun/työn.
Merkki ei kyllä muutenkaan ole työnlaadultaan samaa kuin alkuperäinen.






Mopolla ajettu parisataa kilomertiä ja tarakka ruosteessa. Mopo lienee aika uusi
eikä ulkonakaan säilyttämien saisi tällä tavoin ruostuttaa. Koska ruostetta on
putkikiinnikkeiden etupuolella se viittaa siihen, että ajoviima on aiheuttanut
ainakin jotain eli ajokilometrimäärällä on ehkä tekemistä ruostumisen kanssa.
Yksi kiinnitysruuvi on hävinnyt mikä viittaa siihen, että Suomen Skoottritehdas
ei ole kiristänyt ruuveja käyttöönottovaiheessa. Yleensä ruuvit kiristetään
noin 3000 km huollon yhteydessä ja jos ruuvi irtoaa 200 km ajossa, ei asia
ole kyllä ihan kunnossa. Mahtaako tarakka irrota jos kaikki ruuvit putoavat?
Soliferin huolto-ohjelma kyllä neuvoo tarkastamaan pultit ja ruuvit 300 km
kohdalla ja seuraavan kerran 1000 km paikeilla. Olisiko ruuvien irtoaminen 
siis luettava jonkinlaiseksi "vakiovarusteeksi"?






Pakopuken pää on myös ruosteessa. Ollut uutena varmaan hienon näköinen mutta
kromaus ei ole kestänyt käytännöllisesti katsoen yhtään mitään.






Nopeusmittarin vaijeri on paikattu teipillä. Onko Soliferissa mahdollisesti jokin 
ongelma mittarivaijerin kestävyyden kanssa vai onko vika tullut kaatumisen yhteydessä?
Kaatumisen jälkiä ei kyllä ole näkyvissä.






Vilkuvalon lasi näyttää aika haalealta. Vilkun lasin tulisi olla oikean värinen 
eikä tämä kyllä niitä määräyksiä voi täyttää. Tilanne paranee jos käytetään 
oranssia polttimoa mutta silloin pitää huolehtia siitä, että valoteho riittää.
Ongelmaa voi tulla kyseisenlaisen polttimon löytämisessä koska yleiset koot,
joita itse olen nähnyt, ovat olleet 5 W ja 21 W ja mopon vilkkuvalopolttimo
sijoittunee näiden välimaastoon. Soliferin käyttöohje EI KERRO mitään lamppujen 
koosta joten siitä ei ollut apua. Tosin Piaggio Typhooninkaan ohjekirjassa ei
kerrota polttimoiden tyypistä mitään. Sen sijaan siellä on joitain huolto-ohjeita
kuten polttimon vaihto, mitä Soliferin ohjekirja ei kerro.







Onko tämä jarruputki, joka on näkyvissä vaiko kaasuvaijerin kuori?






Peilin suojakumi on katkennut. Ei toki haittaa muuta kuin kosmeettisesti, mutta
kuvastanee jotain koko pyörän laadusta.