Keravan Neste on sitten vaihtantut aiemman erinomaisen Tammer-Maticin uuteen Quick Wash pehmoharjapesuun.
Pesulan eteen on ilmestynyt käyttöliittymältään varsin epäystävällinen laite johon pitää 7 päivän kuluessa
pesun ostamisesta syöttää kuusinumeroinen koodi jonka jälkeen pesu aktivoituu ja voi ajaa sisään.
Maksettuaan suolaiset eurot saa käteensä hyvin hailakasti printatun keltaisen lapun, jossa on merkittynä
kahteen kolminumeroiseen ryhmään jaettu koodi. Kuitissa lukee hienosti
PSD Codax [2v00e] KONEPESU LIPUKE VOIMASSA 7 PAIVAA ALKAEN XX:XX XX/XX/XX LIPUKE VOIMASSA VAIN ASTOPAIKASSA [01]. "Astopaikkaa" ei kuitenkaan ole merkitty, eli jos on ostanut pesun jolatin käyttämistään huoloasemista ja aikoo
Käyttöpaneeli on täysin erilainen kuin yleensä vastaavat joihin syötetään koodia. Napit ovat turhan isot ja hyvin
kaukana toisistaan ikäänkuin niitä olisi tarkoitus käyttää joillain isoilla hanskoilla jollaisia ei autonajossa lainkaan
käytetä. Nappulat ovat myös oudossa järjestyksessä jolloin numeroita joutuu hakemaan. Napit ovat kyllä hienon
näköiset mutta niissä ei ole minkäänlaista tuntoa eli painaja ei tiedä, onko painalllus aiheuttanut kytkennän. Lisäksi
paneelissa on sellaisia nappeja joita normaali käyttäjä ei tarvitse, kuten START ja STOP.
Näyttö on surkea. Se on pieni ja asennettu sellaiseen kulmaan, että joutuu kurottamaan päätään nähdäkseen näytön
kertoman. Näytön tulisi etenkin ulkotiloissa olla huomattavasti paremmin erottuva.
Minulle kävi ihan ekaa kertaa tähän Quick Washiin mennessäni sellainen juttu, että ohjaavan liikennevalon muututtua
vihreäksi ajoin näppäimistön viereen ja yritin naputella koodia muttei tuntunut tulevan mitään vastausta näpyttelyyni
kunnes näyttöön ilmestyi teksti: "Peruuta". No minä sitten yritin etsiä peruutusnappia muttei löytnyt. painoin
nappia Korjaus, muttei vaikutusta. STOP ja START olivat niinikään mitäänsanomattomat ja vielä väärin päin.
Miksi nuo napit ylipäätään paneelissa ovat? Viimein ajattelin viestin tietenkin tarkoittavan AUTON peruuttamista. Peruutin
ja ajoin taas laitteen vireeen muttei sekään auttanut. Edelleen luki "Peruuta". Vihdoin asia selvisi kun ovi aukeni ja
sisällä ollut auto peruutteli. Se näyttöön tullut ohje olikin tarkoitettu sisällä olevalle autolle kun oli ajanut liian kauas eikä
minulle kuten olin ensin kuvitellut. Eli on aika buginen tämä järjestelmä.
Sitten itse pesutuloksesta. Minulle myytiin pesuohjelma 2 kun pyysin parasta mahdollista pesua jolla saisi talven
töhnät pois autosta. Pesutulos ei ollut kovinkaan hyvä ja autoon jäi runsaasti paikkoja, jotka jäi peseytymättä.
Erityisesti vanteet jäivät likaisiksi siitäkin huolimatta, että olin ruiskuttanut niihin liuotinainetta ennen pesuun menoa.
Sain sitten uuden pesun joka tuli käyttää 7 vuorokauden kuluessa. Pesupaikalla oli kuitenkin joka ikinen kerta
sen verran jonoa, että aika ehti kulua umpeen. Pehmoharjapesukin kestää paljon pitempään kuin Tammer Maticin
pesu. Kävin sitten kysymässä, voisiko siihen saada lisäaikaa ja siihen kassa sanoi, että systeemi nollautuu aina
500 pesun jälkeen eli kannattaa kokeilla. Jos ei onnistu niin pyysi tulemaan uudelleen. Hyvin näytti toimivan koodi
vaikka oli kulunut 10 päivää kuitin saamisesta.
Tammer Maticissa poletti toimi vaikka vuosia ja Tammer Matic pesi auton huomattavasti puhtaammaksi. Se myös
pesi autosta pihkatahrat joihin tämä pehmoharjapesu ei pysty.