Keravalle avattiin marraskuussa 2007 uusi ja hieno Citymarket. Tavaratalopuolella valikoimat ovat ihmeteltävän pienet vaikka tilaa olisi paljon
runsaammillekin valikoimille, mutta elintarvikepuoli on ihan kohtuullinen ja sieltä löytää myös hieman harvinaisempia tuotteita ja tuotteiden
tuoreus on ollut hyvä. Myös asiakaspalvelu on toiminut hyvin ja myyjät ovat ystävällisiä ja avuliaita.
Sisääntuloportit ovat joskus temppuilleet eivätkä ole avautuneet kokonaan tai ovat alkaneet sulkeutua ennen kuin asiakas on ehtinyt niistä ohi.
Spysäyttämään hihnan liikkeen. Korjaus olisi melko helppo. Valokennon korkeussuuntaista aluetta tulee lisätä niin, että se huomioi riittävältä
korkeudelta eteen saapuvan tavaran. Näppäimistöjä kovasti odottelen kassoille koska kirjoitusalusta on erittäin kapea ja sillä on hyvin vaikea
allekirjoittaa kuittia kun kättä joutuu vääntelemään ihmeellisiin asentoihin. On kassojen mukaan tulossa jossain vaiheessa kevään kuluessa.
Alussa kaikki oli ihan kivasti mutta sitten jossain vaiheessa käytäville alkoi ilmestyä mainostauluja joiden määrä tuntuu koko ajan lisääntyvän.
Erikoinen ilmiö on mielestäni se, että tauluja kerääntyy joihinkin paikkoihin jopa huvittavan paljon. Yksikin taulu keskellä käytävää tai hyllyn
edessä haittaa asiakkaita ja niihin voi erehdyksessä törmätä, jos ei koko ajan katso tarkkaavaisesti eteensä. Taulujen havaitsemista haittaa se,
että tausta on värikäs ja hyvin monimuotoinen johtuen hyllyissä olevista tuotteista eikä mainostaluluja välttämättä kovin helpoti huomaa. Asiakkaat
katselevat tuotteita etsien jolloin mainostaulut voivat aiheuttaa jopa vaaraa etenkin huonosti liikkuville ihmisille kuten vammaisille ja vanhuksille.
Keskustelin Keravan Citymarketin ruokatavarakauppiaan kanssa asiasta eikä hän ole nähnyt mitään syytä poistaa tauluja. Minun mielestäni
tällaiset ihmisten tiellä olevat taulut eivät suinkaan ole hyvää mainosta tuotteille vaan aiheuttavat asiakkaissa lähinna harmitusta kun koko ajan
joutuu puikkelehtimaan taulujen välistä ja jos on muita asiakkaita tulossa vastaan, joutuu usein jäämän taulun taakse odottamaan. Etenkin
leipätiskin kohdalla on aika suuri suma kun siellä on neljä taulua aivan vierekkäin. Eräällä kerralla lihatiskin päädyssä oli kaksi taulua vierekkäin
niin, että asiakas joutui kulkemaan varsin kaukaa lihatistiltä mikä ei ehkä ole hyvä asia lihatiskin menestyvyyttä ajatellen.
Minun ja varsin monen haastattelemani asiakkaan pyyntö olisi se, että mainostaulut poistettaisiin.
Laitoin sähköpostia Citymarketin johdolle ja sainkin varsin nopeasti vastauksen, mikä ilahduttaa näin asiakkaana. Vielä eilen 17.3.2008
Aihe: Citymarketin myymälöiden mainostaulut tiellä
Lähettäjä: "Matti Käki"
Päivämäärä: 13.03.2008 12:04
Päivää.
Olen Keravan Citymarketin vakituinen asiakas ja olen huolestuneena
seurannut käytäville tulleiden mainosstandien aiheuttamia hankaluuksia
asiakkaille. Ne voivat aiheuttaa jopa vaaratilanteita. Olen keskustellut
kauppias Marko Strandin kanssa mutta hän ei ole katsonut voivansa
standeja poistaa vaan niitä näyttäisi tulleen jopa lisää. Oheisella
nettisivullani on kuvia ja tarkempi selostus tilanteesta.
http://www.mattikaki.fi/turvallisuus/Citymarketin_mainostaulut.htm
Pyytäisin teiltä kommenttia asiasta.
Kiitos.
Ystävällisesti
Matti Käki
Jakelu: Mika Rautiainen, Markku Tamminen
Hyvä Matti Käki,
kiitos palautteesta ja selventävistä valokuvista koskien Keravan
K-citymarketin mainostauluja.
Olemme varmasti samaa mieltä siitä, että asiakkaiden turvallisuus
on taattava kaikissa tilanteissa. Ei ole kovinkaan vaikea kuvitella
millaisia vaaratilanteita keskelle käytävää asetetut metalliset
trumpettijalat saattavat ruuhka-aikaan aiheuttaa - vaikka ovatkin
tukevia ja kestävät pieniä töytäisyjä kaatumatta. Olemme varmasti
samaa mieltä myös siitä, että esteetön pääsy tavaroiden luo
saattaa jopa tuoda lisämyyntiä, mitä ei varmasti kukaan
kauppias vastusta.
Keravalla testataan erilaisia hinnannäyttö- ja huomionherätysmalleja
ja haetaan kokemuksia niiden toimivuudesta. On ilmiselvää, että
tällaiset palautteet puhuvat raakaa totuutta testattavaa esitystä
vastaan, Ryhdymme välittömästi pohtimaan kauppiaan ja
yhteistyökumppaneidemme kanssa toisenlaista ratkaisua
erityisetujen esiintuomiseksi kaupassa.
Kiitän palautteesta vielä kerran. Otan mielelläni vastaan
lisäkommentteja tai palautetta asian tiimoilta ja toivotan
Teidät tervetulleeksi asioimaan Keravan K-citymarketissa
jatkossakin.
Ystävällisin terveisin
Teija Nesterinen
markkinointipäällikkö
K-citymarket-ketju